Mereka yg sentiasa comey...

MariBantuMenabung(MBM)

Friday 16 March 2012

Ayah..Semoga cepat sembuh..

....ASSALAMUALAIKUM....


" Ya Allah Ya Tuhan sekelian manusia, keluarkan, sembuhkan penyakit ayahku.. sesungguhnya Engkau yang menyembuhkan. Tiada penyembuhan melainkan penyembuhan demi Engkau. Penyembuhan yang segera dan yang tidak mendatangkan bencana penyakit.”
 

Dalam hidup ini kita tidak akan lari dari dugaan. Dugaan sentiasa ada sama ada dugaan tu besar,kecil, lama ,skejap ,mampu atau tidak untuk kita hadapi.Bila dugaan itu hanya menimpa kita, melibatkan kita, itu lebih baik dari dugaan itu menimpa org2 yg kita sayang. Tapi kita juga perlu ingat bahawa ALLAH  memberi ujian kepada hamba2NYA yang mampu dan setiap dugaan itu pasti ada hikmahnya..


Memang bila diikutkan kata hati mmg terasa ujian ni sangat berat. Tak tertanggung rasanya bila melihat ayah yang disayangi terbaring di atas katil, di tangannya penuh wayar2 ubat dan mesin. Mereka yg bergelar anak pastinya sama dengan cik comey, xkan sanggup melihat ayah menderita dan jika boleh lebih rela bertukar tempat dengan ayah.

YA ALLAH, aku tau aku manusia yang hina, manusia yang banyak buat dosa tapi 
YA ALLAH, ku mohon pada MU..KAU sembuhkanlah ayah ku seperi sedia kala secepat mungkin.
 Kau berilah kekuatan kepada ibu ku untuk mengharungi dugaan ini kerna ku tau dia yang paling terasa dengan dugaan MU ini..
YA ALLAH, Sesungguhya ENGKAU MAHA PENYEMBUH, kepda MU aku memohan pertolongan. Panjangkan lah usia kedua orang tua ku, berikanlah kesihatan yang terbaik kpd mereka berdua dan berkatilah kami sekeluarga. Semoga ujian ini mendekatkan lagi kami sekeluarga kepda MU, YA ALLAH..
Aminnnn....


Kepda mereka yg ditimpa ujian dan dugaan. Semoga kita semua diberi kekuatan, ketabahan dan kesabaran dalam menjalani ujian di dunia ini untuk mencari keredhaan di akhirat sana..

Sekadar perkongsian bersama dari website ahlussyifa tentang amalan org sakit dan orang melawat org sakit.



Nota Jari : Ya ALLAH, kuatkan hati aku untuk kuat demi ibu n adik2 ku...amin....

4 Jejari comey:

  1. semoga ayah cik comey cepat sembuh ye

    ReplyDelete
  2. kuat kn semangat..semoga semua nya baik lepas ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks tikah...cik comey sedang kuatkan semangat.. =)

      Delete

Jejari anda memang comey...Tq sudi komen... (^__^)